To najdôležitejšie pre marketérov z CES 2020, najväčšej technologickej udalosti roka

Každý rok vidíme na CES ohromné množstvo technológií – či už sú to absolútne novinky alebo evolúcia existujúcich modelov, môže byť náročné nájsť tie najrelevantnejšie a škálovateľné príležitosti pre značku.

V našej správe z CES získate prehľad o najnovších technológiách. Pozeráme sa, či sú pre marketéra relevantné na základe troch kritérií – či technológia napomáha naplniť účel značky (brand purpose), získať kultúrnu relevanciu alebo je špecificky relevatná na pre spotrebiteľa. Zamerali sme sa pritom na retail, zdravie, obsah, prepojené bývanie (connected living) a automobilový priemysel.

Ak sa chcete dozvedieť viac stiahnite si celú správu „A MARKETER’S LENS ON CES 2020 – THE RELEVANCY RESOLUTION“ na našej stránke mediacom.com.

Tu vám ponúkame krátky prehľad:

1 Maloobchod

eMarketer predpovedá, že globálne maloobchodné výdavky spotrebiteľov sa v roku 2020 zvýšia o 4,1% na 26 074 biliónov dolárov. Hrá sa teda o veľa. Z tohto dôvodu je rozhodujúce vybrať správny druh technológií na riadenie a pomoc pri napĺňaní účelu vašej značky a zároveň na zvýšenie spokojnosti zákazníkov.

Maloobchod vo veľkom vníma potrebu prechodu k stratégiám zameraným viac na zákazníka s dôrazom na skúsenosti spotrebiteľov, či už v predajni alebo online. Zavádzanie takýchto riešení je už ale iná záležitosť. Dôraz na skutočne bezhraničný, mnohokanálový retail možno vidieť v koncepte spoločnosti Haier. Ich smart šatník je navrhnutý tak, aby prevzal vaše osobné biometrické informácie a s využitím umelej inteligencie poskytol virtuálny styling a poradenstvo, až potom sa priamo napojí na ponuky z eCommerce, kde si zákazník môže zakúpiť vybraný outfit. Takýto jednoduchý personalizovaný nákup má široké možnosti použitia, nie len priamo v kabínkach na predajni, ale umožňuje aj značkám interakciu s potenciálnymi spotrebiteľmi v ich vlastných šatníkoch.

2 Digitálne zdravie

Zdravotníctvo sa v minulosti zdráhalo prijať digitálne technológie kvôli nákladom, súkromiu, bezpečnosti a fragmentácii. V uplynulom desaťročí sme videli inovácie, ako sú big data, telemedicína a virtuálna realita, ktoré urýchlili prevrat v zdravotnej starostlivosti a postupne sme sa dostali do situácie, keď výhody prevážili nad nákladmi , čo sa potvrdilo aj na CES 2020.

Analýza zúčastnených spoločností zameraných na zdravie(Digimind) naznačuje, že AI digitálne zdravotnícke služby budú dominantnou témou v nasledujúcich rokoch. Poprednými kategóriami sú technológie na monitorovanie zdravia, sledovanie telesnej kondície, spánkovej hygieny, virtuálna starostlivosť, technológie zlepšujúce telo a myseľ, či kategória adresujúca potreby ženského zdravia.

3 Obsah

Revolúciu v tom, čo sledujeme v televízii a spôsob akým ju sledujeme, priniesli Netflix, YouTube, Hulu, Disney +, Apple TV + a ďalšie streamovacie služby spolu s streamovacími boxmi ako Roku, Amazon Fire TV a Apple TV. Uľahčenie konzumácie obsahu naprieč zariadeniami je naďalej v centre pozornosti pre mnohé spoločnosti a značky, obzvlášť keď je 5G stále na obzore.

A nezabúdajme ani na gamerov – čas strávený hraním hier sa neustále zvyšuje, pričom priemerná doba hrania je 7 hodín týždenne. Kľúčovým príkladom z veľtrhu bola spoločnosť LG, ktorá pomocou integrovania s AI technológiou, chce zabezpečiť ideálny zážitok zo sledovania na základe žánru, ktorý sa vysiela, rozpoznávania tváre až po úpravu zvuku.

4 Automoto

Zatiaľ čo sa uberáme smerom k plne elektrickej budúcnosti, koncepty vozidiel budúcnosti tento rok ukazujú veľmi odlišné vízie. Mnohé z týchto vozidiel sa zdajú podobné z dôvodu aerodynamických zákonov, ale ich účel nemohol byť viac odlišný. Všetko sa sústreďuje na základnú otázku: „Čo bude auto v budúcnosti?“

Využiteľnosť nebude končiť presunom z bodu A do bodu B. Ak budete v budúcnosti potrebovať dochádzať za prácou, môže po vás zdieľané vozidlo prísť, vyzdvihnúť pre vás teplé raňajky, ktoré si potom môžete vychutnať počas cesty a zatiaľ čo sledujete na obrazovkách obsah podľa vlastného výberu.

5 Prepojené bývanie

CES poskytla náhľad na dobu asistenčných technológií, ktoré nám umožnia využiť vlastný čas a energiu čo najefektívnejšie vďaka pripojeniu na internet. Táto doba sa rozbehla zrýchleným tempom, aké sme nikdy predtým nevideli ani nezažili. Vystavovatelia predstavili novinky v oblastiach ako smart everyday, inteligentné rodičovstvo či domácnosť.

Veľký záujem vyvolali zdieľané bezdrôtové slúchadlá TIMEKETTLE, ktoré umožňujú konverzáciu s osobou hovoriacou iným jazykom v reálnom čase. Predpokladá sa, že budú hitom na globálnom trhu a umožnia efektívnejšie rozhovory s klientmi a kolegami z celého sveta.

 

Tento článok bol v pôvodnom znení publikovaný na Mediacom.com

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

MediaCom News – Jún 2020

Aj v júni sme pre Vás pripravili krátky súhrn aktualít, zaujímavostí a noviniek zo sveta médií, marketingu a sociálnych sietí. Facebook postupne zavádza možnosť realizovať

MediaCom News – Máj 2020

Pripravili sme si pre Vás súhrn májových aktualít, zaujímavostí a noviniek zo sveta médií, marketingu a sociálnych sietí. Sociálne siete Facebook a Instagram spustili možnosť

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!