To najdôležitejšie pre marketérov z CES 2020, najväčšej technologickej udalosti roka

Každý rok vidíme na CES ohromné množstvo technológií – či už sú to absolútne novinky alebo evolúcia existujúcich modelov, môže byť náročné nájsť tie najrelevantnejšie a škálovateľné príležitosti pre značku.

V našej správe z CES získate prehľad o najnovších technológiách. Pozeráme sa, či sú pre marketéra relevantné na základe troch kritérií – či technológia napomáha naplniť účel značky (brand purpose), získať kultúrnu relevanciu alebo je špecificky relevatná na pre spotrebiteľa. Zamerali sme sa pritom na retail, zdravie, obsah, prepojené bývanie (connected living) a automobilový priemysel.

Ak sa chcete dozvedieť viac stiahnite si celú správu „A MARKETER’S LENS ON CES 2020 – THE RELEVANCY RESOLUTION“ na našej stránke mediacom.com.

Tu vám ponúkame krátky prehľad:

1 Maloobchod

eMarketer predpovedá, že globálne maloobchodné výdavky spotrebiteľov sa v roku 2020 zvýšia o 4,1% na 26 074 biliónov dolárov. Hrá sa teda o veľa. Z tohto dôvodu je rozhodujúce vybrať správny druh technológií na riadenie a pomoc pri napĺňaní účelu vašej značky a zároveň na zvýšenie spokojnosti zákazníkov.

Maloobchod vo veľkom vníma potrebu prechodu k stratégiám zameraným viac na zákazníka s dôrazom na skúsenosti spotrebiteľov, či už v predajni alebo online. Zavádzanie takýchto riešení je už ale iná záležitosť. Dôraz na skutočne bezhraničný, mnohokanálový retail možno vidieť v koncepte spoločnosti Haier. Ich smart šatník je navrhnutý tak, aby prevzal vaše osobné biometrické informácie a s využitím umelej inteligencie poskytol virtuálny styling a poradenstvo, až potom sa priamo napojí na ponuky z eCommerce, kde si zákazník môže zakúpiť vybraný outfit. Takýto jednoduchý personalizovaný nákup má široké možnosti použitia, nie len priamo v kabínkach na predajni, ale umožňuje aj značkám interakciu s potenciálnymi spotrebiteľmi v ich vlastných šatníkoch.

2 Digitálne zdravie

Zdravotníctvo sa v minulosti zdráhalo prijať digitálne technológie kvôli nákladom, súkromiu, bezpečnosti a fragmentácii. V uplynulom desaťročí sme videli inovácie, ako sú big data, telemedicína a virtuálna realita, ktoré urýchlili prevrat v zdravotnej starostlivosti a postupne sme sa dostali do situácie, keď výhody prevážili nad nákladmi , čo sa potvrdilo aj na CES 2020.

Analýza zúčastnených spoločností zameraných na zdravie(Digimind) naznačuje, že AI digitálne zdravotnícke služby budú dominantnou témou v nasledujúcich rokoch. Poprednými kategóriami sú technológie na monitorovanie zdravia, sledovanie telesnej kondície, spánkovej hygieny, virtuálna starostlivosť, technológie zlepšujúce telo a myseľ, či kategória adresujúca potreby ženského zdravia.

3 Obsah

Revolúciu v tom, čo sledujeme v televízii a spôsob akým ju sledujeme, priniesli Netflix, YouTube, Hulu, Disney +, Apple TV + a ďalšie streamovacie služby spolu s streamovacími boxmi ako Roku, Amazon Fire TV a Apple TV. Uľahčenie konzumácie obsahu naprieč zariadeniami je naďalej v centre pozornosti pre mnohé spoločnosti a značky, obzvlášť keď je 5G stále na obzore.

A nezabúdajme ani na gamerov – čas strávený hraním hier sa neustále zvyšuje, pričom priemerná doba hrania je 7 hodín týždenne. Kľúčovým príkladom z veľtrhu bola spoločnosť LG, ktorá pomocou integrovania s AI technológiou, chce zabezpečiť ideálny zážitok zo sledovania na základe žánru, ktorý sa vysiela, rozpoznávania tváre až po úpravu zvuku.

4 Automoto

Zatiaľ čo sa uberáme smerom k plne elektrickej budúcnosti, koncepty vozidiel budúcnosti tento rok ukazujú veľmi odlišné vízie. Mnohé z týchto vozidiel sa zdajú podobné z dôvodu aerodynamických zákonov, ale ich účel nemohol byť viac odlišný. Všetko sa sústreďuje na základnú otázku: „Čo bude auto v budúcnosti?“

Využiteľnosť nebude končiť presunom z bodu A do bodu B. Ak budete v budúcnosti potrebovať dochádzať za prácou, môže po vás zdieľané vozidlo prísť, vyzdvihnúť pre vás teplé raňajky, ktoré si potom môžete vychutnať počas cesty a zatiaľ čo sledujete na obrazovkách obsah podľa vlastného výberu.

5 Prepojené bývanie

CES poskytla náhľad na dobu asistenčných technológií, ktoré nám umožnia využiť vlastný čas a energiu čo najefektívnejšie vďaka pripojeniu na internet. Táto doba sa rozbehla zrýchleným tempom, aké sme nikdy predtým nevideli ani nezažili. Vystavovatelia predstavili novinky v oblastiach ako smart everyday, inteligentné rodičovstvo či domácnosť.

Veľký záujem vyvolali zdieľané bezdrôtové slúchadlá TIMEKETTLE, ktoré umožňujú konverzáciu s osobou hovoriacou iným jazykom v reálnom čase. Predpokladá sa, že budú hitom na globálnom trhu a umožnia efektívnejšie rozhovory s klientmi a kolegami z celého sveta.

 

Celú štúdiu na stiahnutie a veľa ďalšieho obsahu nájdete tu.

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Technológie verzus ľudia

Akú úlohu by mala technológia zohrávať pri budovaní úspešného podniku? Ako sa môže technológia, ktorá je často obviňovaná z depersonalizovania a izolovania ľudského kontaktu, začleniť

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!