Čo by mala obsahovať kvalitná SEO ponuka?

Vyhodna SEO ponuka
Aké základné náležitosti by mala obsahovať dobrá SEO ponuka a ako k nej pristupujeme v MediaCom-e? Dôležité je uvedomiť si, že každý zákazník má individuálne ciele a možnosti. Tie sú pri lokálnych e-shopoch úplne iné ako pri medzinárodných korporáciách.

Na čo sa na začiatku pozerať?

V prvom rade je potrebné začať krátkou analýzou, prostredníctvom ktorej si spravíme  obraz o aktuálnej situácii, identifikujeme potenciál a sledujeme aktuálne pozície pre najdôležitejšie kategórie. Možno sa práve aj vy pozeráte na umiestnenie kľúčových slov a chcete počuť, kam presne sa vďaka SEO posuniete a ako rýchlo sa to udeje. V prípade, ak vám niekto pozície garantuje, treba byť veľmi opatrný.

 

SEO špecialista nastavuje SEO

 

K SEO je potrebné pristupovať ako k dlhodobému projektu, a preto v MediaCom-e vytvárame časový plán na minimálne 6 mesiacov. Snažíme sa zamerať na nárast celkovej organickej návštevnosti (cez brandové aj nebrandové výrazy), vyhodnocovanie zmien pozícií kľúčových slov, manažovanie a monitorovanie spätných odkazov a veľký dôraz kladieme aj na získavanie insightu použiteľného naprieč marketingovými aktivitami. Naša SEO ponuka obsahuje predpokladaný časový rozpis jednotlivých aktivít a rozpis potrebných krokov na strane klienta.

„Buďte opatrní pri ponukách sľubujúcich rýchle výsledky, takéto aktivity môžu mať za následok penalizáciu Vašej stránky.“

Ako by teda mala vyzerať kvalitná SEO stratégia? Je nevyhnutné, aby bola „ušitá na mieru“ a spĺňala ciele klienta, pričom by mala obsahovať nasledovné časti:

1. Analýza kľúčových slov a tzv. Content Gap analýza

Jej výsledkom je zoznam stoviek až tisícov kľúčových slov a slovných spojení relevantných pre klienta. K týmto výrazom sa uvedie nielen priemerný mesačný objem vyhľadávania, ale aj pozícia klienta a jeho konkurentov. V tejto analýze by rovnako nemali chýbať ani vstupné stránky, na ktoré sa používateľ pri vyhľadávaní jednotlivých kľúčových slov či výrazov dostane. Analýza kľúčových slov môže odkryť chýbajúci obsah na webe, ktorý je pre návštevníka dôležitý.

Analýza kľúčových slov – ukážka

Analýza kľúčových slov

 

Na základe výsledkov  odporúčame kroky na zlepšenie pozícií, ako napríklad vytvorenie nových vstupných stránok, preformulovanie produktových popisov a zapracovanie kľúčových slov podľa výsledkov analýzy. Každé zlepšenie pozície má za následok výrazné zvýšenie miery prekliku, napríklad: Prvé miesto vo vyhľadávaní má približnú mieru prekliku 30%, druhé miesto približne 15% a tretie miesto okolo 10%.

2. SEO technický audit

V rámci tohto bodu sa riešia technické parametre webu ako rýchlosť načítania stránok, nastavenie presmerovaní, popisy v meta tagoch (útržky textov opisujúce obsah) viditeľné vo vyhľadávaní, popisy obrázkov, správnosť nastavenia nadpisov v zdrojovom kóde stránky, technickú charakteristiku mobilného a responzívneho dizajnu, prístupnosť obsahu, technické prevedenie navigácie, identifikovanie prípadného duplicitného obsahu, interné prelinkovanie či analýzu odkazovaného profilu. Všetky tieto technické aspekty majú výrazný vplyv na pozície vo vyhľadávaní, a preto po odhalení nedostatkov konzultujeme s klientom a pomáhame s ich odstránením.

Technický audit – ukážka

SEO technický audit

3. Stratégia linkbuildingu

Off-page SEO s cieľom vybudovania odkazového profilu je dôležitou súčasťou SEO aktivít. S klientom pravidelne prediskutujeme weby, na ktorých chceme umiestniť odkaz a ako mediálna agentúra využívame synergie medzi investíciami do médií a SEO, napríklad optimalizáciou natívnych PR článkov po dohode so SEO špecialistom.  Ten sa vždy spolupodieľa na tvorbe obsahu, prostredníctvom ktorých sa bude odkazovať na web klienta.

Spätné odkazy linkbuilding

4. Definícia priebežných činností

Po zapracovaní odporúčaní, ktoré vyplynuli z analýzy kľúčových slov a technického auditu, práca na SEO nekončí. Kvôli aktivite konkurencie a meniacej sa situácii je aj na udržanie pozícií potrebné realizovať nepretržité on-page a off-page aktivity, naďalej konzultovať nový obsah webu a spoločne vylepšovať technické parametre webu tak, aby vyhovoval najnovším kritériám pre SEO ranking. Pokračujeme aj v pravidelnom linkbuildingu a hľadáme nové príležitosti ako ešte viac vylepšiť pozície vo vyhľadávaní, nakoľko potenciál optimalizácie pre vyhľadávače je prakticky nevyčerpateľný.

Práve preto, že SEO predstavuje beh na dlhé trate je dôležité rozhodnúť sa, s akým partnerom túto trať pobežíte. Váš partner by vás mal transparentne previesť celým procesom a zároveň ponúknuť jedinečné spektrum spolupráce.

Autor:

Peter Zámečník

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Ako si správne nastaviť vaše ciele a KPIs

Ako si stanoviť správne KPIs?

Stanovenie si marketingových a obchodných cieľov je náročný proces, no možno ešte náročnejšie je zvoliť si správny spôsob ich merania. Na to, aby sme vedeli sledovať

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!