Čo je to augmentovaná realita a prečo ju využívať v komunikácii?

Pouzivatel testuje MediaCom ar filter vytvoreny k world emoji day
Augmentovaná realita je bez pochýb jedným z najhorúcejších trendov na sociálnych sieťach. Čoraz viac značiek sa uchyľuje k tomuto „neštandardnému“ spôsobu komunikácie na sociálnych sieťach a na svoju propagáciu využívajú personalizované AR filtre. 

V prvom rade si však povedzme, čo to vlastne augmentovaná realita je, ako funguje a ako si našla svoju cestu na sociálne siete. Na rozdiel od všetkým známej virtuálnej reality je augmentovaná realita (angl. Augmented Reality; ďalej „AR“) výnimočná spojením reálneho sveta a digitálneho obsahu. Táto technológia bola ako myšlienka prvýkrát oficiálne zapísaná už v roku 1901, no prvý funkčný prototyp bol vytvorený Ivanom Sutherlandom až v roku 1968. Výhoda AR spočíva v tom, že nie sme limitovaní priestorom. Postačí akýkoľvek modernejší smartfón a rozšírenú realitu zažijete kdekoľvek a kedykoľvek. Táto technológia sa dá jednoducho opísať jedným slovom – hologram. Jedna z najznámejších aplikácií, v ktorej si môžeme túto technológiu vyskúšať, je Pokémon GO. Hra predstavila AR technológiu úplne novému publiku a zožala neskutočný úspech, počas ktorého len v prvých rokoch získala vyše miliardy stiahnutí vo viac ako 150 krajinách.Hra pokemon go vyuzivajuca technologiu ARAugmentovaná realita na sociálnych sieťach

Na sociálnych sieťach sa technológia AR objavila prvýkrát na Snapchate, konkrétne so známym filtrom, ktorý používateľovi pridal psiu tvár. Tým, že aplikácia umožnila jej používateľom využívať rôzne masky alebo meniť farby fotografií priamo pri fotení, obsah bol vytvorený rýchlejšie a kvalitnejšie ako kedykoľvek predtým. Krátko na to možnosť používať AR filtre pridali aj ostatné sociálne siete, čo vytvorilo veľa možností pre značky, ako sa spájať so svojimi fanúšikmi a získavať tak user-generated content.pouzivatel vyuziva oblubeny ar filter na snapchateNapriek tomu, že AR efekty sociálnych sietí fungujú priamo vo fotoaparátoch konkrétnych aplikácií, sú veľmi flexibilné, pokiaľ ide o ich distribúciu. Okrem metód, ktoré sú typické pre každú z platforiem, môžeme použiť akúkoľvek inú formu reklamy zameranú na prekliknutia.

„Každý AR efekt má svoj vlastný odkaz, ktorý aplikáciu otvára a aktivuje efekt vo fotoaparáte. To vám umožňuje začleniť AR efekty do akejkoľvek marketingovej kampane rôznymi spôsobmi, od sponzorovaných príspevkov, Instagramových stories, QR kódov, cez influencerov až po bannerové reklamy.“ 

Aké výhody technológia AR značkám prináša?

Existuje niekoľko rôznych možností, ktorými značky môžu začleniť využívanie tejto technológie do svojich marketingových kampaní. Najvyššej popularite sa v súčasnosti tešia práve AR filtre na sociálnych sieťach. AR sa ukazuje ako efektívny nástroj, ktorý značke prináša hneď niekoľko benefitov:

1. Inovatívnosť

Vďaka spoločnostiam ako sú Apple alebo Microsoft, ktoré sa snažia vytvoriť AR okuliare na denné používanie, zažíva táto technológia znovuzrodenie a zvýšený záujem verejnosti. Značky tak majú možnosť prispôsobiť sa budúcnosti a zažiť ju už dnes.

2. Prepojenie so značkou

Pomocou rôznych AR efektov a filtrov si vie používateľ vyskúšať produkty, ktoré značka ponúka, alebo prehĺbiť zážitok z podujatia či udalostí prepojených s ich obľúbenou značkou.

zena vyuziva ar filter na socialnej sieti3. Angažovanosť používateľa

AR technológia ponúka prirodzené prepojenie so značkou vďaka nerušenému zážitku. Používateľ má tak možnosť tvoriť content a nebyť pri tom rušený reklamou tretích strán. Vzniká tak prirodzený obsah, ktorý generuje priamo zákazník (user-generated content).

4. Personalizovaný obsah

Takmer nikdy nebolo jednoduchšie získať personalizovaný obsah na sociálne siete a zvýšiť tak potenciál jeho virálneho šírenia. To je však vďaka AR filtrom možné takmer okamžite bez akejkoľvek námahy zo strany spoločnosti.

personalizovany ar filter na socialnej sieti5. Strávený čas

Všeobecne strávený čas používaním AR je preukázateľne vyšší v porovnaní s bežnou reklamou. Môže za to miera interakcie používateľa, ktorú zažíva pri využívaní tejto technológie.

AR dáva značkám možnosť zamerať sa na mladšiu cieľovú skupinu, ktorá buď už je potenciálnou kúpnou silou, alebo sa ňou jedného dňa stane. Ak chcete objaviť možnosti, ktoré vám táto technológia ponúka, neváhajte nás kontaktovať. V MediaCom-e vymyslíme a pripravíme AR filtre na mieru vašej marketingovej komunikácii.

Vyskúšajte si náš AR filter na Instagrame prostredníctvom naskenovania nasledovného QR kódu:

ar-filter-mediacom-emoji-day

Autor:

Adam Kupkovič

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Ako si správne nastaviť vaše ciele a KPIs

Ako si stanoviť správne KPIs?

Stanovenie si marketingových a obchodných cieľov je náročný proces, no možno ešte náročnejšie je zvoliť si správny spôsob ich merania. Na to, aby sme vedeli sledovať

Robte efektívnejšie kampane

KPIs prinášajú strategický pohľad na médiá, ovplyvňujú výber umiestnenia, zacielenie a veľa iného. Preto jeden z najdôležitejších rozhovor, ktorý môže zadávateľ s agentúrou viesť je o

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!