Naše práce

Continental: Zimné pneumatiky

Pri plánovaní kampane na zimné pneumatiky sme riešili problém, ako správne identifikovať cieľovú skupinu, pre ktorú bude ponuka klienta relevantná. Našim cieľom bolo budovať zásah, ale čo najefektívnejšie, teda iba na ľudí, ktorí práve túto sezónu budú pneumatiky potrebovať. Riešením bol namieru šitý prieskum!

  • Performance marketing
  • digital media solution
  • research
  • retargeting
  • segments

Klient aj vďaka tejto komunikácii dosiahol medziročný nárast predajov počas jesennej sezóny o 5%.

Riešenie

Informácie o ľuďoch, ktorí práve túto sezónu potrebujú pneumatiky, nie sú voľne dostupné. Na tento účel sme zrealizovali prieskum mResearch, ktorý využíva LivePanel – náš online panel respondentov. Dotazovaním sme vytvorili segmenty na mieru, pričom každý segment pozostával z dvoch úrovní:

 

Prvá vrstva nám definovala aktuálnosť – vylúčili sme z cielenia všetkých ľudí, ktorí si za posledné tri roky kúpili zimne pneumatiky. Vychádzali sme z predpokladu, že ani najlepšia ponuka nepresvedčí človeka kúpiť si pneumatiky „do zásoby“. 

 

Druhá vrstva identifikovala hlavný aspekt obsahu komunikácie. Napríklad cenová citlivosť, minulý záujem o značku, nákup auta v nedávnej minulosti, pohlavie. 

Týmto segmentom sme následne prispôsobili aj obsah zobrazenej kreatívy podľa ich preferencie, aby čo najpresnejšie zodpovedali ich potrebám, očakávaným benefitom či spúšťačom nákupu.

Výsledky

Pri vysokom zásahu naše segmenty na mieru vykázali veľkú schopnosť zaujať a generovať návštevy na webe klienta, keď dosiahli mieru prekliku porovnateľnú s retargetingom, čo znamená CTR 4- až 5-krát vyššie ako je benchmark. Navyše klient aj vďaka tejto komunikácii dosiahol medziročný nárast predajov počas jesennej sezóny o 5%.