Home office aký tu pre mnohých ešte nebol! Ako ho zvládnuť?

S príchodom COVID-19 sa začalo hovoriť o práci z domu, pokiaľ to situácia a okolnosti dovoľujú. Nám sa podarilo vytvoriť podmienky tak, že všetci v MediaCom-e pracujeme z domu, aby sme boli čo najviac v bezpečí a bránili tak šíreniu nákazy v čo najväčšej miere.

Pracovné prostredie je základ

Vytvorte si vlastný pracovný priestor či kútik, ideálne oddelený od priestoru na spanie či relax. Ležanie v posteli s počítačom na kolenách určite neodporúčame, hoci vás môže vrátiť naspäť do čias na vysokej škole. Mali by ste si zabezpečiť aj správnu ergonómiu sedenia – sedenie v 90-120 st. uhloch (kolená – chrbtica – lakte) a obrazovka vo výške očí, aby ste sa pozerali do obrazovky smerom dole. Ak máte laptop, podložte si ho napr. knihami. Vaše telo sa vám odvďačí.

 

Zdroj: http://ergonomictrends.com/creating-perfect-ergonomic-workspace-ultimate-guide/

 

Nastavte si pracovný čas od – do a robte si prestávky!

Tak ako keď idete do práce fyzicky, aj pri práci z domu by ste si mali vyčleniť pracovný čas. Štandardne 8 hodín. Nastavte si budík na koniec pracovnej doby, aby ste nepracovali nonstop. Vyhorenie je to posledné, čo teraz potrebujete. Niektorí home-office majstri odporúčajú, aby sme sa na pracovnú dobu obliekli ako do práce a po jej skončení zase prezliekli do „domáceho“. Počas dňa si urobte prestávku na obed, kávu či čaj – dodržiavajte pitný režim, aby vás nebolela hlava. A ako hovorí náš Andrej „nezabudnite na timesheety!“ na konci dňa.

Udržujte kontakt s kolegami aj klientmi

Určite každá firma používa svoju overenú platformu na komunikáciu s kolegami a klientami, u nás je to MS teams, ktorý začíname využívať na jeho plný potenciál. Veľa vecí vyriešite sami, ale nebojte sa požiadať o pomoc, či radu, keď ju potrebujete. U nás sa riadime heslom „Stop, Think, Consult!“.

Podporujte team spirit

Sme v tom všetci spolu! Zdieľajte veselé obrázky, aj nepríjemné skúsenosti a rozprávajte sa o nich s kolegami či priateľmi. Je dôležité nedržať emócie v sebe, ale nájsť efektívny spôsob, ako sa s nimi priebežne vyrovnávať. Osobný kontakt nahraďte chatom, telefonátom či video hovorom.

Vyčleňte si čas pre seba aj s digitálnym detoxom

Ráno aj večer urobte niečo pre seba, robte čo vás teší. Doprajte si príjemné raňajky bez práce a bez mobilu v ruke. Je tiež dôležité udržiavať sa fyzicky aktívny – zacvičte si – mnoho trénerov teraz ponúka cvičenia zadarmo online, mnoho cvičení nájdete aj na Youtube či platformách ako je napr. Fitshaker. Po práci zavolajte rodine, priateľom, pozrite si obľúbený seriál či film, dajte si skype večeru s niekým, koho by ste inak zobrali do mesta na drink.
Odporúčame tiež z času na čas vynechať technológie pred aj po práci. Prečítajte si radšej knihu, zahrajte spoločenskú hru, spravte domáce práce, opravte, čo ste dlho odkladali alebo sa naučte niečo nové – maľovať, tancovať, hačkovať, štrikovať, šiť, vyrábať napr. macrame či meditovať…zoznam môže byť nekonečný.
A dodržujte hygienu! Obzvlášť v tejto dobe je nutné nezabúdať na pravidelné umývanie rúk a dezinfekciu. Ale nezabudnite ani na pravidelné sprchovanie, prípadne si doprajte teplý kúpeľ, masáž, manikúru či pedikúru. Hýčkajte sa!

Takto na začiatku sa nám tieto tipy môžu zdať banálne, ba až absurdné. Postupom času sa však môžeme začať stretávať s rôznymi situáciami a vlastnými pocitmi, či myšlienkami, ktoré budeme musieť zvládnuť. Niektoré z týchto tipov nám ich pomôžu oddialiť, minimalizovať či prekonať.

Bude dobre! 😊

Autor:

Andrea Martiňáková

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Logá, ktoré dodržujú bezpečnú vzdialenosť

S príchodom opatrení proti šíreniu koronavírusu sa spoločnosti ako Volkswagen, Audi, McDonald’s a viacero ďalších snažili ľuďom pripomenúť, že je dôležité dodržiavať social distancing prostredníctvom

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!