Koniec intuitívnemu výberu influencerov s Influence Power Index-om

Aj vy pracujete s influencermi?  Chceli by ste vyskúšať ako by influencer marketing fungoval pre vašu značku či kampaň? Čaká vás niekoľko dôležitých rozhodnutí. Na začiatku je potrebné nastaviť si očakávania, ciele, budgety a formu odmeny (barter,…), počet a veľkosť influencerov, trvanie spolupráce, formáty výstupov a mnoho iného.

Výber influencerov

 Pri samotnom výbere influencerov zistíte, že možností je naozaj veľa (mikro, stredný, veľký, podľa zamerania, s deťmi, mladí, starší, ….) a už len samotný prieskum možností trvá hodiny (v prípade, že nemáte k dispozícii databázu). Ďalším problémom môže byť rôznorodosť názorov – čím viac ľudí je do výberu zapojených, tých viac komplikácií nastane, pretože každý jednotlivec má rôzne požiadavky a iné vnímanie ľudí.

Zrejme to poznáte:

A: „Chceli by sme do kampane XY zapojiť influencerov. Pozrieš sa s kým by to dávalo zmysel?“

B: „Jasné, idem nato! ….Tu je zoznam 20tich, ktorí by sa mohli hodiť.“

A: „Tento nie, nepáči sa mi ako sa tvári, táto tiež nie, hrozne rozpráva…“

Treba si uvedomiť, že influencera nevyberáte pre seba, ale chcete, aby oslovil ľudí, ktorí môžu kúpiť váš produkt či službu. Nie sú to ľudia ako vy. Ak vyberáte niekoho, kto je blízky teenagerom a vy už máte svoje teens za sebou, určite by ste nemali pozerať na svoje preferencie. Obzvlášť vtedy nechajte prehovoriť dáta. A toto pravidlo by sme mali aplikovať pri všetkom, čo sa týka marketingu. 😊

 

Spolupracujte s agentúrou, ktorá má dáta

Veľkou pomocou môže byť oslovenie skúsenej agentúry, ktorá má prehľad o trhu a už s nejedným influencerom určite spolupracovala. Môžete sa rozhodnúť či budete s agentúrou riešiť celý management alebo vám pomôže len s časťou agendy – s výberom vhodných influencerov, s vyriešením zmlúv o spolupráci a GDPR, alebo vám len poradí, načo si dať pozor. Agentúra je podľa nás vždy tá najlepšia možnosť (😉), dokáže dohliadnuť na detaily pri samotnej realizácií a odbremení vás od množstva drobných úkonov (ktoré na začiatku ani netušíte, že budete musieť riešiť) a tiež nájde rovnováhu medzi tým, čo chcete vy ako klient a čo funguje pre influencera a jeho publikum

U nás v MediaCom-e máme oproti iným výhodu v tom, že okrem „štandardných“ nástrojov ako je Hypeauditor, disponujeme jedinečnými dátami, ktoré využívame pri výbere a odporúčaniach influencerov. Sme presvedčení, že je dôležité vyberať si influencerov na základe dát a nespoliehať sa (len) na vlastnú preferenciu a subjektívne pocity. Aj preto sme zrealizovali jedinečný prieskum o slovenských influenceroch a celebritách, a ukončili sme tak intuitívny výber influencerov vďaka Influence Power Index-u.

V čom je IPI unikátny?

Influence Power Index, v skratke IPI, nemá na Slovensku konkurenciu. Na vzorke vyše 7500 respondentov sme zisťovali znalosť influencerov, ako ich ľudia vnímajú a či dokážu ovplyvniť ich správanie. Prieskum 150 slovenských influencerov a celebrít sme realizovali v spolupráci s našimi sesterskými agentúrami v rámci GroupM koncom roka 2018. O rok neskôr sme zrealizovali dodatočné dopytovanie pri online influenceroch, ktorí prešli dramatickým nárastom followerov alebo mali silné pokrytie v médiách, aby boli dáta čo najviac aktuálne.

IPI poskytuje informácie o:

  • Celebrity Score – nakoľko je influencer/ka známy/a,
  • Influence Funnel – nakoľko dokáže ovplyvniť tých, ktorí ho/ju sledujú,
  • Brand Link – či má podobné hodnoty ako značka,
  • Media Wearout – či sa v médiách nevyskytuje príliš často a je preto „opozeraný/á“.
 
 

Má aj jednu nevýhodu

Keďže ide o prieskum, nie je možné zrealizovať ho na všetkých influenceroch či osobnostiach, ktoré na Slovensku máme. Vyberali sme influencerov, ktorí majú viac ako 25-tisíc followerov a pri audite vyšli ako relevantní (t.j. majú slovenské publikum či zmysluplný engagement. Je dôležité uvedomiť si, že mnohí influenceri síce majú vysoké čísla followerov, ale ich engagement je nízky.) Menších influencerov s followermi pod 25-tisíc v ňom teda nenájdeme, no to neznamená, že pri špecifických kampaniach by sme na nich mali zabúdať. Stále sú v našej databáze a zohľadňujeme ich pri výbere a odporúčaniach.

Dashboard

Možnosti využitia IPI sú rôzne v závislosti od potrieb klienta. Niektorí klienti mali záujem o celú databázu influencerov, k čomu dostanú bezplatne prehľadný online dashboard so všetkými influencermi a ich prehľadnými kartami. Iným klientov sme dodali len konkrétne výstupy na základe ich potrieb. Kontaktujte nás, radi vám pripravíme ponuku na mieru.

 

Skúsená agentúra s dátami je na nezaplatenie. Pozrite si naše úspešné influencerské spolupráce pre klienta Volkswagen alebo značku Always od P&G.

Autor:

Andrea Martiňáková

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

MediaCom News – Máj 2020

Pripravili sme si pre Vás súhrn májových aktualít, zaujímavostí a noviniek zo sveta médií, marketingu a sociálnych sietí. Sociálne siete Facebook a Instagram spustili možnosť

Mala zmysel televízna kampaň v čase koronakrízy?

Marec 2020 priniesol pre veľa zadávateľov reklamy ťažkú dilemu – čo urobiť s reklamnými kampaňami naplánovanými a objednanými v najbližšom období. Čo pomôže firme a čo jej najmenej uškodí?

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!