Logá, ktoré dodržujú bezpečnú vzdialenosť

S príchodom opatrení proti šíreniu koronavírusu sa spoločnosti ako Volkswagen, Audi, McDonald’s a viacero ďalších snažili ľuďom pripomenúť, že je dôležité dodržiavať social distancing prostredníctvom upravenia vizuálov svojej identity.

McDonald’s a Burger King

Jednou z prvých značiek, ktoré reagovali na situáciu úpravou svojho loga bol McDonald’s. Potom ako McDonald’s ohlásil že zatvára svoje prevádzky a pokračujú naďalej prostredníctvom Drive-Thru a Delivery sa McDonald’s Brazil rozhodol zdielať na svojich sociálnych sieťach nové, upravené logo. Táto práca bola vytvorená s pomocou brazílskej reklamnej agentúry DPZ&T a jej myšlienkou bolo upozorniť na social distancing tým, že oddelili dva legendárne oblúky a doplnili to správou: “We’re all separated for a moment so that we can always be together”.

 

Zdroj: https://viraloole.com/

 

V súvislosti s touto zmenou sa okamžite zdvihla vlna kritiky. Ľudia na sociálnych sieťach sa vyjadrili, že zmenu vnímajú iba ako snahu nasilu zaujať a vytvoriť prácu hodnú ocenení za kreatívnu kampaň. Toto pobúrenie verejnosti donútilo McDonald’s Brazil príspevky vymazať a ospravedlniť sa.

Po zverejnení kampane McDonald’s sa k téme vírusu prostredníctvom kreatívnej reklamy pripojila aj konkurenčná značky Burger King. Na jednom zo svojich priestorov umiestnili reklamu s preškrtnutím a doplneným slovom „Stay“, čo dávalo ich claimu „The home of the Whopper“ nový význam. 

 

Zdroj: bandt.com.au

Nike a Coca-Cola

Ďalšie globálne značky, ktoré reagovali na koronavírus úpravou svojho loga boli športová značka Nike a značka nápojov Coca-Cola. Práve tá strategicky umiestnila svoju reklamu s upraveným logom a so správou „Staying apart is the best way to stay united.“ na Times Square.

Zdroj: nypost.com

 

Značka Nike zverejnila na svoje sociálne siete vizuál, v ktorom podporuje myšlienku tímového ducha a vzájomnej podpory tým, že zostaneme doma.

Zdroj: nypost.com

Automobilové spoločnosti

Viaceré automobilové značky ako Volkswagen a Audi takisto reagovali na situáciu prostredníctvom dočasnej úpravy svojho loga.

Volkswagen rozšíril medzeru medzi písmenami V a W vo svojom nedávno odhalenom logu a vizuál doplnil správou „Thanks for keeping your social distance“.

 

Zdroj: Volkswagen

 

Audi rozdelilo svoje prekrývajúce sa 4 kruhy a vo svojej správe na sociálnych sieťach vyjadruje nutnosť zostať doma, držať si bezpečnú vzdialenosť, zostať zdravý a podporovať jeden druhého.

Zdroj: Audi

Zara

Odevný gigant Zara podporil social distancing na Twitteri prostredníctvom animácie, v ktorej sa v štandardnej podobe loga (ktoré po svojom rebrandingu takisto znieslo pomerne dosť kritických ohlasov) zväčší priestor medzi znakmi a doplní message „Respecting social distancing“.

 

Zdroj: twitter.com/ZARA

 

Zdroje: designboom.com, nypost.com, motor1.com, bandt.com.au

 

Autor:

Marco Dvořák, Matúš Lieskovský

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Ako si správne nastaviť vaše ciele a KPIs

Ako si stanoviť správne KPIs?

Stanovenie si marketingových a obchodných cieľov je náročný proces, no možno ešte náročnejšie je zvoliť si správny spôsob ich merania. Na to, aby sme vedeli sledovať

Robte efektívnejšie kampane

KPIs prinášajú strategický pohľad na médiá, ovplyvňujú výber umiestnenia, zacielenie a veľa iného. Preto jeden z najdôležitejších rozhovor, ktorý môže zadávateľ s agentúrou viesť je o

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!