Logá, ktoré dodržujú bezpečnú vzdialenosť

S príchodom opatrení proti šíreniu koronavírusu sa spoločnosti ako Volkswagen, Audi, McDonald’s a viacero ďalších snažili ľuďom pripomenúť, že je dôležité dodržiavať social distancing prostredníctvom upravenia vizuálov svojej identity.

McDonald’s a Burger King

Jednou z prvých značiek, ktoré reagovali na situáciu úpravou svojho loga bol McDonald’s. Potom ako McDonald’s ohlásil že zatvára svoje prevádzky a pokračujú naďalej prostredníctvom Drive-Thru a Delivery sa McDonald’s Brazil rozhodol zdielať na svojich sociálnych sieťach nové, upravené logo. Táto práca bola vytvorená s pomocou brazílskej reklamnej agentúry DPZ&T a jej myšlienkou bolo upozorniť na social distancing tým, že oddelili dva legendárne oblúky a doplnili to správou: “We’re all separated for a moment so that we can always be together”.

 

Zdroj: https://viraloole.com/

 

V súvislosti s touto zmenou sa okamžite zdvihla vlna kritiky. Ľudia na sociálnych sieťach sa vyjadrili, že zmenu vnímajú iba ako snahu nasilu zaujať a vytvoriť prácu hodnú ocenení za kreatívnu kampaň. Toto pobúrenie verejnosti donútilo McDonald’s Brazil príspevky vymazať a ospravedlniť sa.

Po zverejnení kampane McDonald’s sa k téme vírusu prostredníctvom kreatívnej reklamy pripojila aj konkurenčná značky Burger King. Na jednom zo svojich priestorov umiestnili reklamu s preškrtnutím a doplneným slovom „Stay“, čo dávalo ich claimu „The home of the Whopper“ nový význam. 

 

Zdroj: bandt.com.au

Nike a Coca-Cola

Ďalšie globálne značky, ktoré reagovali na koronavírus úpravou svojho loga boli športová značka Nike a značka nápojov Coca-Cola. Práve tá strategicky umiestnila svoju reklamu s upraveným logom a so správou „Staying apart is the best way to stay united.“ na Times Square.

Zdroj: nypost.com

 

Značka Nike zverejnila na svoje sociálne siete vizuál, v ktorom podporuje myšlienku tímového ducha a vzájomnej podpory tým, že zostaneme doma.

Zdroj: nypost.com

Automobilové spoločnosti

Viaceré automobilové značky ako Volkswagen a Audi takisto reagovali na situáciu prostredníctvom dočasnej úpravy svojho loga.

Volkswagen rozšíril medzeru medzi písmenami V a W vo svojom nedávno odhalenom logu a vizuál doplnil správou „Thanks for keeping your social distance“.

 

Zdroj: Volkswagen

 

Audi rozdelilo svoje prekrývajúce sa 4 kruhy a vo svojej správe na sociálnych sieťach vyjadruje nutnosť zostať doma, držať si bezpečnú vzdialenosť, zostať zdravý a podporovať jeden druhého.

Zdroj: Audi

Zara

Odevný gigant Zara podporil social distancing na Twitteri prostredníctvom animácie, v ktorej sa v štandardnej podobe loga (ktoré po svojom rebrandingu takisto znieslo pomerne dosť kritických ohlasov) zväčší priestor medzi znakmi a doplní message „Respecting social distancing“.

 

Zdroj: twitter.com/ZARA

 

Zdroje: designboom.com, nypost.com, motor1.com, bandt.com.au

 

Autor:

Marco Dvořák, Matúš Lieskovský

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

MediaCom News – Máj 2020

Pripravili sme si pre Vás súhrn májových aktualít, zaujímavostí a noviniek zo sveta médií, marketingu a sociálnych sietí. Sociálne siete Facebook a Instagram spustili možnosť

Mala zmysel televízna kampaň v čase koronakrízy?

Marec 2020 priniesol pre veľa zadávateľov reklamy ťažkú dilemu – čo urobiť s reklamnými kampaňami naplánovanými a objednanými v najbližšom období. Čo pomôže firme a čo jej najmenej uškodí?

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!