MediaCom News – Jún 2020

Aj v júni sme pre Vás pripravili krátky súhrn aktualít, zaujímavostí a noviniek zo sveta médií, marketingu a sociálnych sietí.

Facebook postupne zavádza možnosť realizovať platby aj cez WhatsApp

Facebook Pay sa rozširuje aj do aplikácie WhatsApp a postupne bude možnosť platieb zavádzaná do viacerých krajín. Ako prvú krajinu na rozšírenie portfólia platieb si Facebook vybral Brazíliu, no podľa posledných informácií sa Brazílska centrálna banka rozhodla túto možnosť pozastaviť.

Zdroj: SocialMediaToday, WhatsApp, Bloomberg

Instagram testuje prelinkovanie produktov priamo v popisoch príspevkov

Na Instagrame pravdepodobne čoskoro pribudne novinka v podobe označovania produktov v textoch popisov. Táto možnosť záujemcu prelinkuje priamo na e-shop predajcu, čím úrychli a zjednoduší celý proces vyhľadávania produktu.

Zdroj: SocialMediaToday

IAB Europe pripravila špeciálneho sprievodcu Connected TV pre zadávateľov

Sprievodca je určený najmä pre plánovačov a nákupcov reklamy v online/offline prostredí s cieľom lepšie sa orientovať v možnostiach, ktoré im Connected TV ponúka. Pod pojmom Connected TV (CTV) pritom rozumieme bežné Smart TV alebo externé zariadenie pripojené na internet, ako je napr. Apple TV. Príručka je dostupná na stiahnutie tu.

Zdroj: IAB Slovakia

Viber ponúka novinku v podobe vytvorenia si vlastného GIF

Nová funkcia Viberu umožňuje používateľom v konverzáciách jednoducho nahrať krátke video, resp. vybrať video z galérie a zmeniť ho na GIF. Vlastný GIF si môžete vytvoriť využitím funkcií Boomerang, zrýchlenia, slow-motion alebo vytvárania spätného videa.

Zdroj: Strategie.sk, Viber 

Vytvorili sme nový AR filter na Instagrame, ktorý nepozná rozdiely, pretože na všetkých životoch záleží

Aj my si myslíme, že na každom jednom človeku záleží. Bez výnimiek. Podporujeme toleranciu v spoločnosti, a preto sme vytvorili filter, ktorý nepozná rozdiely. Pretože život každého jedného z nás je rovnako dôležitý.

Online videá zasahujú 49,2 % internetovej populácie na Slovensku

Májová novinka v podobe merania video streamu od IABmonitoru prináša prvé výsledky. Z výsledkov vyplýva, že online videá zasahujú už takmer polovicu Slovákov na internete (reach). Ukázalo sa, že bežné poradie návštevnosti internetových stránok aj tradične najsilnejších médií nemusí automaticky znamenať úspech vo video obsahu.

Zdroj: IAB Slovakia, Gemius Explorer

Digitálna reklama v Európe vzrástla za rok 2019 o 12,3 %

Európsky digitálny trh sa neustále rozrastá najmä vďaka výraznému rastu výdavkov na na out-stream videá, mobilné reklamy a sociálne siete. V roku 2019 narástol o 12,3 %, no vzhľadom na aktuálnu situáciu sa očakáva 5,5 % pokles v roku 2020.

Zdroj: IAB Slovakia, IAB Europe

TV JOJ od júna upravila logo, grafiku a zmenila claim na „S VAMI“

Televízia JOJ v štýle nedávnych udalostí nasadila novú grafiku, logo a upravila hlavný claim na “S vami”, ktorý sa obmieňa vo viacerých verziách: Každý deň s vami, Žijeme s vami, Snívame s vami,  Zabávame sa s vami, Iba s vami máme zmysel.

Zdroj: Medialne.sk

Messenger spúšťa jednoduché prepínanie medzi súkromným a business účtom

Používatelia Messengeru si vďaka novinke, ktorú postupne Facebook zavádza, môžu jednoducho a rýchlo prepnúť medzi svojim súkromným a business účtom. Stačí v Messengeri kliknúť na profilovú fotku, následne ju podržať a aplikácia vám umožní zmeniť účet.

Zdroj: SocialMediaToday, Facebook

V stories na Instagrame nájdete nový sticker – „POŠLITE MI SPRÁVU“ (DM ME)   

Novinku v stories nájdete na Instagrame, ktorý tentokrát prichádza s možnosťou využiť sticker „Pošlite mi správu“ (DM ME), vďaka čomu vám ostatní môžu rýchlo a jednoducho napísať súkromnú správu.

Denné správy už aj na Facebooku? Sociálne sieť prichádza s novinkou v podobe Facebook News 

Na boj s dezinformáciami a fake news Facebook prichádza s ďalšou novinkou v podobe reportovania aktuálnych správ. Zatiaľ je táto novinka len v Amerike, no nie je vylúčené, že sa v budúcnosti môže objaviť aj v iných krajinách.

Zdroj: SocialMediaToday 

Autor:

Klaudia Šupáková

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Ako si správne nastaviť vaše ciele a KPIs

Ako si stanoviť správne KPIs?

Stanovenie si marketingových a obchodných cieľov je náročný proces, no možno ešte náročnejšie je zvoliť si správny spôsob ich merania. Na to, aby sme vedeli sledovať

Robte efektívnejšie kampane

KPIs prinášajú strategický pohľad na médiá, ovplyvňujú výber umiestnenia, zacielenie a veľa iného. Preto jeden z najdôležitejších rozhovor, ktorý môže zadávateľ s agentúrou viesť je o

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!