MediaCom News – Máj 2020

Pripravili sme si pre Vás súhrn májových aktualít, zaujímavostí a noviniek zo sveta médií, marketingu a sociálnych sietí.

Sociálne siete Facebook a Instagram spustili možnosť rýchlého nakupovania

Novinkou na sociálnych sieťach Facebook a Instagram je aj spustenie online nakupovania, resp. e-commerce. Online obchod je možné nastaviť prostredníctvom jednej platformy “Shop Builder”, ktorá bude postupne sprístupňovaná vo všetkých regiónoch a všetkým business používateľom.

Zdroj: SocialMediaToday

 

Chrome plánuje blokovať reklamy s nadmernou záťažou zariadení

Už v priebehu augusta plánujú v Google nastaviť blokovanie určitých reklám v prehliadači Chrome, ktoré  vysoko zaťažujú zariadenia používateľov vo forme zvýšenej spotreby dát alebo preťažovania batérie. Blokované budú reklamy so spotrebou viac ako 4 MB alebo záťažou procesora na 60 sekúnd (15 sekúnd v 30-sekundových intervaloch).

Zdroj: SME Tech

V Google pripravujú sériu video školení na zlepšenie digital marketingu

Začiatkom júna Google spúšťa video školenia „The Update“ pre malé i veľké podniky s cieľom pomôcť lepšie porozumieť kľúčovým príležitostiam a trendom. Súčasťou školení bude aj poskytovanie noviniek a aktualizácií o relevantných reklamných produktoch a nástrojoch spoločnosti Google s cieľom maximalizovať dosah.

Zdroj: SocialMediaToday

Na Facebooku si môžete vytvoriť vlastného avatara a je k nemu aj sada nálepiek

Každý si po novom môže vytvoriť vlastnú kreslenú podobu vo forme avatara. Spoločne k nemu je vytvorená aj sada nálepiek, ktorú používatelia môžu využívať priamo na Facebooku alebo Messengeri.

Zdroj: SocialMediaToday, TENEIGHTY

Slovenské rádia ukazujú flexibilitu a promptné nasadenie reklamy v rámci 24 hodín

Pri postupnom otváraní ekonomiky sú informácie o otváraní predajní a inštrukcie pre zákazníkov momentálne najaktuálnejšiu témou v rádiách. Ani rádia preto nezaostávajú a prispôsobujú sa dynamike trhu pri korona kríze. Väčšina z nich pri dodaní hotového spotu dokáže nasadiť reklamu, resp. kampaň aj do 24 hodín od jej zadania.

IABmonitor spustil od mája meranie video obsahu médií

Od mája prináša novinku aj IABmonitor a spúšťa merania video obsahu. Výsledkom stream merania budú dáta o celkovom počte zrealizovaných pozretí video obsahu (video views), počte reálnych užívateľov, priemernom počte pozretí video obsahu a počte návštev na jedného užívateľa a priemerný ako aj celkový strávený čas.V súčasnosti toto meranie nie je spoplatnené a zapojiť sa môžu aj ďalší prevádzkovatelia video obsahu.

Zdroj: IAB Slovakia

Instagram predstavil sticker na podporu malých podnikov a testuje tiež nový spôsob prehliadania stories

V rámci stories sociálna sieť reaguje na koronavírus a po vzore stickers s darčekovými poukážkami, objednávkou jedla či live donation pre neziskové organizácie, nasadil aj nový sticker na podporu malých biznisov. Vďaka nej môžu používatelia priamo vo svojich príbehov označiť svoj obľúbený podnik či prevádzku a podporiť tak lokálnych a menších podnikateľov. Ďalšia plánovaná novinka sa týka prehliadania stories, ktorá nám pri prehliadaní príbehov umožní vytiahnuť lištu so všetkými stories a vybrať si tie, ktoré si chceme pozrieť.

Zdroj: SocialMediaToday

Facebook spustil sériu online školení pre adminov FB skupín

Facebook pokračuje v reakcii na situáciu s korona vírusom a začína so sériou školení pre administrátorov skupín. Počas piatich mesiacov budú pripravené série stretnutí zamerané na rôzne oblasti a špeciálnym hosťom bude aj Mark Zuckerberg. Účastníci školenia sa môžu tešiť na tieto kurzy:

  • May: Community Foundations. Going back to basics for setting up and maintaining a thriving community.
  • June: Growth in Your Community. Ways to promote your community, manage growth and get the right people in.
  • July: Engaging Your Community. Tips for getting your members talking and for what to post and when.
  • August: Managing Conflict. Strategies for managing conflict.
  • September: Hosting Events. Getting your community together online and off.

Zdroj: SocialMediaToday

Autor:

Klaudia Šupáková

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

MediaCom News – Jún 2020

Aj v júni sme pre Vás pripravili krátky súhrn aktualít, zaujímavostí a noviniek zo sveta médií, marketingu a sociálnych sietí. Facebook postupne zavádza možnosť realizovať

Mala zmysel televízna kampaň v čase koronakrízy?

Marec 2020 priniesol pre veľa zadávateľov reklamy ťažkú dilemu – čo urobiť s reklamnými kampaňami naplánovanými a objednanými v najbližšom období. Čo pomôže firme a čo jej najmenej uškodí?

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!