Nalaďme sa na lepšie zajtrajšky. Vianočná inšpirácia

vianocna inspiracia pre lepsie zajtrajsky
Rok 2020 bol turbulentný a vskutku netradičný. Príchod koronavírusu negatívne ovplyvnil nielen globálnu ekonomiku, biznis či mediálny trh, ale aj každodenné fungovanie a životy všetkých nás ako jednotlivcov. 

V tomto roku do našich slovníkov pribudli nové výrazy ako social distancinglockdown či ROR (ruky, odstup, rúško)Fyzické podujatia a osobné stretnutia sa presunuli do sveta online. Práca v  kancelárii sa zmenila na home office. Stravovanie v reštauráciách vystriedali obedy cez donáškovú službu. No je toho oveľa viac. Práve z tohto dôvodu je aj náš koncoročný článok trochu neštandardný. Za sebou máme rok, ktorý bol plný individuálnych či kolektívnych výziev, lekcií a skúšok. Avšak v mnohých smeroch nás tento rok naučil vzájomnej zodpovednosti a motivoval k solidarite. Pretože čo je pre niekoho z nás samozrejmosťou, pre iného byť nemusí. A v týchto časoch to platí niekoľkonásobne. 

My v MEDIACOMe sme sa prostredníctvom nášho PF 2021 rozhodli pomôcť tým, ktorí to potrebujú – deťom z oddelenia onkologických pacientov, ktorým pomáha nezisková organizácia Deťom s rakovinou.

Nalaďme sa preto na vianočnú nôtu spoločne a inšpirujme sa, aj v spolupráci s influencermi, v tom, ako si niekedy aj maličkosťami môžeme urobiť krajší zajtrajšok:

milan junior zimnýkoval

Junior (Milan Zimnýkoval):

„Každý z nás má vo svojej DNA informáciu o tom, že treba pomáhať iným. Ide len o to, či to vieme a chceme rozvíjať. Možností je milión, výhovoriek 2x viac. U mňa je to z časti výbava, ktorú si nesiem z prostredia, v ktorom som vyrastal – škola, rodina, kolektív, a z časti spoločenská zodpovednosť. A práve tá spoločenská zodpovednosť so sebou nesie povinnosť upozorniť na zraniteľnejšie skupiny našej spoločnosti. Ale úplne súhlasím s teóriou jeden dobrý skutok denne. 

Priznám sa, že ma veľmi teší, keď ma niekto osloví so žiadosťou o pomoc pri zmysluplných kampaniach a komunikáciách. A je to super pocit, keď to viem dať – pozornosť, radu, čas, výkon, alebo zdieľať pekné myšlienky, príklady iných. Navrhujem častejšie do situácií, ktoré sa nám v živote dejú zakomponovať otázku: Ako vám môžem pomôcť? Bude nám lepšie a pribudne jeden dôvod na úsmev.“

maroš molnár s manželkou 

Maroš Molnár:

„Na sociálnych sieťach som nikdy nebol príliš aktívny, nikdy som sa nenaháňal  za ‚lajkami‘ ani počtami sledovateľov. Vždy som však premýšľal, ako ľuďom pomôcť. Ľudia ma začali kontaktovať už po prvej sérii extrémnych premien, písali mi najmä emaily. Pred druhou sériou som začal s videami na instagrame a facebooku, kde som sa im snažil priniesť svoje tipy na cvičenie. Občas som sa podelil o svoje tipy alebo športové zážitky. Viac času a energie som sociálnym sieťam začal venovať počas karantény v prvej vlne korony, začali sme spoločne s mojou manželkou Zuzanou a deťmi uverejňovať tréningy každý druhý deň. Tak, aby sme ľuďom ukázali, ako môžu cvičiť doma, aké cviky sú vhodné pre deti, ako sa môžu ľudia zlepšovať. Jednoducho sme sa ich snažili udržať fit, vylepšiť im náladu a motivovať k pohybu celé rodiny. Nesmierne nás tešili všetky reakcie, komentáre, zdieľania aj otázky. Všetky správy, fotky aj videá v súkromných správach boli pre nás radosťou, potešením a hnacím motorom vymyslieť vždy niečo nové a kreatívne. Tieto reakcie a postrehy mi pomohli aj pri tvorbe mojej knihy Gauč alebo šťastie, poskytli mi prehľad, ako ľuďom odovzdať podstatné a odborné informácie „ľudskou“ rečou tak, aby ľudia začali cvičiť správne. Boli sme prekvapení, koľko rodín aj jednotlivcov sa k nám pridalo.

Tešíme sa z toho, že sme sa mohli stať súčasťou domácností, ale aj online vyučovania detí, ktoré ostali doma bez telesnej výchovy. Dostal som množstvo správ a prosieb aby som im pripravil videá na doma. Verím, že vzťah k pohybu, športu, ktorí si mnoho jednotlivcov vybudovalo počas pandémie tu ostane aj potom. To bude pre mňa, moju manželku aj naše deti ten najlepší pocit – zadosťučinenia, ktorý môžeme získať. Dnes môžem opäť povedať, že sa nenaháňam za ‚lajkami‘ ani počtom sledovateľov, dnes som šťastný, že môžem takýto obsah tvoriť a že existujú ľudia, ktorým dokáže pomôcť.“

milan bez mapy zbiera odpadky v prirode

Milan Bez Mapy (Milan Bardún):

„Za posledné roky som si počas Vianoc zaužíval jeden zvyk, na celé obdobie vypnúť všetky sociálne siete aj mejly a 100% sa sústrediť na svoju rodinu. Počas roka sme všetci rozlietaní kade tade a Vianoce sú jediný čas v roku, kedy si všetci môžeme v kľude spolu sadnúť za jeden stôl. Každoročne kolujú svetom internetu rôzne vianočné a dobročinné kampane. Tento rok som sa tiež do jednej rozhodol zapojiť. Pomáham so zbierkou na kúpu kníh pre detské domovy. Celoročne sa tiež venujem ekoturistikekde sa v spolupráci s Andreou Zahurancovou zapájame do výzvy „Vezmi si ma“ a vyzývame našich sledovateľov na Instagrame., aby zbierali odpadky na cestách po Slovensku a pochválili sa nám tým prostredníctvom zdieľania fotografií.“

linda babušík adamčíková so svojim domacim miláčikom mačkou

Lapkinn (Linda Babušík Adamčíková):

„Napriek tomu, že tento rok bol pre každého z nás náročný, ukázal, aká je pomoc a empatia v ťažkých časoch dôležitá. Práve počas týchto 2020-tkových d sledujem množstvo inšpiratívnych príbehov o pomoci iným, ktorými sa sama inšpirujem. Myslím, že o tom by pomoc iným a okoliu aj mala byť. Nemala by byť len záležitosťou predvianočného času, ale neustále 365 dní v roku. Tým sa ja pravidelne riadim. Akonáhle vidím, že niekto potrebuje pomoc, neváham. – od „drobnosti, akou je asistencia inej mamičke pri vynesení kočíka hore schodmi cez rôzne online zbierky až po venovanie financií pre neziskové organizácie či OZtka. Počas decembra 2020 som sa rozhodla venovať finančný výťažok z môjho bazára pre združenie, ktoré pomáha bezbranným stvoreniam a túlavým mačičkám košickému OZtku Srdce pe mačky, keďže aj my máme doma už niekoľko rokov dve zatúlané mačičky z ulice. 

lucia sládečková so svojou dcérou vo vianočných svetroch

Lucid Style (Lucia Sládečková):

„Pomáham. Verejne to nekomunikujem, pretože si myslím, že je to len marketing. Pomáhať ľuďom je veľmi dôležité. Stačí malé povzbudenie, či vypočutie. Je veľmi dôležité byť aj dobrým poslucháčom a spovedníkom. Ja osobne veľmi rada pomáham svojej rodine. Moja mamina je životná opora. Pomoc rodine je ale úplne iná téma ako pomoc tým, ktorých vôbec nepoznáme. Najčastejšie pomáham deťom a starším ľuďom, ktorí sú na pomoc odkázaní. V mojom okolí sa pohybuje staršia dáma, ktorej sa snažím byť veľmi nápomocná. Rada sa s ňou rozprávam, pijeme spolu kávičku. Čokoľvek potrebuje, vybavím, nakúpim, pomôžem s čím si sama pomôcť nedokáže. Trávime spolu čas, aby sa mala v tomto veku o koho oprieť. Je to náš parťák na voľný čas. Taktiež sa stretávam s pomocou detičkám, ktoré majú obmedzenejšie možnosti. Snažím sa pomôcť verejným zdieľaním či finančnou čiastkou. To je pre mňa samozrejmosť. Stala sa mi tiež taká situácia, kedy ma oslovila moja pani učiteľka zo základnej školy a poprosila ma o pomoc jednej staršej dáme, ktorá si adoptovala svojich vnukov. S pomocou jednej nemenovanej firmy sme deťom zadovážili postele, matrace či skrinky, ktoré im chýbali na denné používanie.

Pomáhať je potrebné nielen pred Vianocami, ale po celý rok. Ďakujem, že môžem pomáhať. Pomáham nezištne, to znamená, že nemyslím dopredu, či sa mi to vráti alebo nie. Robím to s radosťou a s úctou k ľuďom. Pomáhať je nádherné, ten pocit ma sprevádza ešte dlho. Som človek, ktorý emotívne nezvláda smútok ľudí. Teší ma, keď vidím ľudí šťastných. Je to pre mňa ďalší hnací motor.“

františek košarišťan alias fero joke pre organizaciu deťom s rakovinou

Fero Joke (František Košarišťan):

„V prvom rade som človek, ktorý rád zabáva a venuje sa povolaniu, ktorým sa snažím ľuďom vniesť do života úsmev a radosť. Raz mi napísal jeden chalan, že mu umrel dedo, a že mu z toho bolo smutnonarazil na môj profil, kde si pozrel video, tak sa po dlhej dobe zasmial. A to ma veľmi povzbudilo. Podobných reakcií dostávam veľa a z toho mám neskutočnú radosť, že dokážem aspoň takto pomôcť. Učím deti v špeciálnej materskej škole, kde máme aj deti so špeciálnymi potrebamiSú tam naozaj úžasné deti, s ktorými sme sa stali výbornými parťákmiRobia mi veľkú radosť, strašne dobre sa mi s nimi pracuje, milujem tú prácu a nevymenil by som ju za nič na svete. 

Dlhodobo som tiež riešil astronomický krúžok na oddelení onkologických pacientov v Bratislave. Kvôli korone sú však akékoľvek krúžky pozastavené, no po korone to plánujeme naštartovať opäť. Tie deti sú naozajstní malí hrdinovia. V živote to nemajú ľahké a tento krúžok je najmenej, čo môžem pre nich urobiť. Mám to tam veľmi rád. Klinika detskej onkológie potrebuje neustálu pomoc a podporu zvonku. Ak môžte, pomôžte.“

A na záver ešte posledná inšpirácia od nás:

Okrem pomoci neziskovej organizácii Ďetom s rakovinou sa v MediaCome pravidelne zapájame aj do celospločenských výziev. Práve vďaka takýmto aktivitám totiž môžeme pomôcť nielen jednotlivcom, ale aj celej spoločnosti. Ako na to? Je to naozaj jednoduché. Vnímajme a všímajme si ľudí okolo nás, ktorí potrebujú našu pomoc. Niekedy postačí len nájsť prádznu krabicu a naplniť ju praktickými a užitočnými predmetmi či drobnosťami. 🙂

Článok vznikol v spolupráci s influencermi.

Autor:

Klaudia Šupáková, Katarína Bizubová

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Ako si správne nastaviť vaše ciele a KPIs

Ako si stanoviť správne KPIs?

Stanovenie si marketingových a obchodných cieľov je náročný proces, no možno ešte náročnejšie je zvoliť si správny spôsob ich merania. Na to, aby sme vedeli sledovať

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!