Technológie verzus ľudia

Akú úlohu by mala technológia zohrávať pri budovaní úspešného podniku? Ako sa môže technológia, ktorá je často obviňovaná z depersonalizovania a izolovania ľudského kontaktu, začleniť do širšej stratégie ľudských zdrojov?

Musíme zisťovať, ako nám technológia môže pomôcť budovať vzťahy, nie ich nahrádzať. Spoločnosť MediaCom je poháňaná jej ľuďmi a ich vzťahmi. Je úžasné vidieť našich talentovaných ľudí plných nápadov, ako sú motivovaní a zanietení zdieľať svoje poznatky a riešenia,, keď sú takí plní kreativity, že doslova nemôžu obsedieť. Vtedy naši ľudia bezhranične veria, že môžu ovplyvniť naše podnikanie, rozvíjať podnikanie našich klientov a učiť sa a ovplyvňovať širšiu spoločnosť, v ktorej žijú a pracujú.

To je People First v praxi. V tejto súvislosti nás posúva vpred naša vášeň, naša viera a pocit spolupatričnosti, nie technológia. Technológia nám pomáha spracovať rozsiahle súbory dát, ktoré umožňujú našim tímom premeniť ľudské správanie na reálne použiteľné riešenia pre našich klientov založené na dátach. Bezpochyby umožňuje a podnecuje naše nápady a je jadrom toho, ako pracujeme. Určite by však mali fungovať technológie aj tak, že nám pomôžu vybudovať správne prostredie a priestor pre „ľudské čaro“.

V spoločnosti MediaCom v súčasnosti predstavujeme prvého chatbota pre zamestnancov s menom Amber. Amber sa bude pravidelne stretávať s našimi ľuďmi v kľúčových momentoch ich pracovnej kariéry (napríklad krátko po nástupe alebo po prvom roku) a pomôže nám získať informácie o ich dôvere, zaradení a pocite príslušnosti k MediaCom-u. Je to jednoduchý nástroj, ktorý nám pomôže pochopiť na globálnej úrovni postoje a skúsenosti našich ľudí. Amber bude mať zásadný význam pri identifikácii, pochopení a predpovedaní budúceho správania a umožní rýchlo vyriešiť jednotlivé problémy alebo obavy.

Pohľad do budúcnosti

Ako vstupujeme do roku 2020, technológia zaujme čoraz ústrednejšie miesto v budovaní firemnej kultúry a vytváraní personalizovaných, vysoko hodnotných vzťahov zamestnancov založených na skúsenostiach. Postupne budú mnohé podniky aplikovať technológie na posilnenie svojich stratégií v oblasti ľudských zdrojov. Konkrétne v našom podnikaní uvažujeme aj o tom, ako môžeme využiť technológie na efektívnejšie tvorenie tímových štruktúr, ktoré sa prispôsobujú meniacim sa obchodným modelom našich klientov.

4 spôsoby, ktorými môžete používať technológie, ktoré dávajú ľudí na prvé miesto

1. Používajte technológiu na automatizáciu procesov.

Týmto spôsobom môžete svojim ľuďom ukázať, že môžu pridávať skutočnú hodnotu prostredníctvom myslenia a porozumenia alebo zameraním sa na budovanie silnejších vzťahov s klientmi. Necháte ich čarovať.

2. Použite technológiu na spájanie ľudí.

Uľahčite to tímom – najmä tým, ktoré majú sídlo v rôznych kanceláriách – komunikáciou prostredníctvom platforiem typu chat. To môže vytvoriť prirodzenejší a kreatívnejší rozhovor, ako je formálny e-mail a viesť k tvorivejšiemu prístupu.

3. Využite technológie na podporu udržania si talentov.

Technológie nám umožňujú merať zapojenie zamestnancov a porozumieť momentom, keď ľudia uvažujú o odchode a prečo. Talent je rozhodujúci pre úspech vášho podnikania a technológia vám môže pomôcť udržať si vašich najlepších ľudí.

4. Použite technológiu na pochopenie potrieb.

Počet a typ ľudí potrebných pre konkrétnu úlohu sa bude meniť a bude sa vyvíjať v priebehu práce. Technológia vám môže pomôcť pri vytváraní agilných riešení v oblasti zdrojov, ktoré sa môžu flexibilne prispôsobovať meniacim sa potrebám vášho podnikania a vašich klientov.

 

Claire Lawrence, CPO MediaCom

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Porazte vyhorenie

V júni 2019 Svetová zdravotnícka organizácia klasifikovala syndróm vyhorenia ako globálnu epidémiu. Odhaduje sa, že globálnu ekonomiku stoja straty v produktivite v dôsledku neočakávaných absencií

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!