Tretia vlna nášho Influence Power Index-u je na svete

influenceri-natacanie-reels-instagram-tiktok
Aj v roku 2021 prichádzame spoločne so sesterskými agentúrami Group M, Mindshare a Wavemaker, s aktuálnou verziou unikátneho nástroja IPI (Influence Power Index). Tentokrát vám priblížime už v poradí tretiu vlnu (IPI 3), ktorá so sebou prináša hneď niekoľko zaujímavých mien. Tak sa na to poďme pozrieť.

Čo je to IPI a aké dáta prináša?

Detailnejšie sa IPI ako takému, ako aj tomu, prečo by ho mala vaša značka pri influencer marketingu využiť, venujeme v tomto článku. Aby sme si to však v krátkosti pripomenuli, pozrime sa v prvom rade na to, čo to vlastne IPI je a tiež na základe akých kritérií vyhodnocuje influencerov.

Influence Power Index, skr. IPI, je nástroj, ktorý čerpá a vyhodnocuje dáta z celoslovenského prieskumu a na našej influencer marketing scéne nemá konkurenciu. Prieskum v tretej vlne bol realizovaný v dňoch 18.12.2020 – 30.12.2020 a zúčastnilo sa ho 3 000 respondentov. Cieľom je zistiť znalosť influencerov, ako sú vnímaní a do akej miery dokážu ovplyvniť správanie. Z tohto dôvodu sú sledované nasledovné oblasti:

  • Celebrity Score – do akej miery je pre respondentov daný/á influencer/ka známy/a,
  • Influence Funnel – nakoľko dokáže influencer/ka ovplyvniť svojich followerov (správanie či nákupné rozhodovanie),
  • Brand Link – ako influencera/ku respondenti vnímajú z hľadiska podobnosti so značkou,
  • Media Wearout – do akej miery je influencer/ka v médiách „opozeraný/á.

Na základe vyhodnotenia týchto kritérií následne vieme čo najpresnejšie navrhnúť vhodného influencera alebo influencerku pre vašu značku. Vyhýbame sa tak subjektívnym preferenciám, ktoré sú pri výbere influencerov často realitou. U nás v MediaCom-e tieto mýty úspešne búrame a ten správny „fit“ pre vašu značku je vďaka IPI založený na aktuálnych dátach.

nastroj-na-vyber-vhodnych-influencerov-ipi-3

Výsledky, ktoré vás (ne)prekvapia

Ak vás zaujíma, kto v tejto vlne obišiel víťazne, tak určite čítajte ďalej. Keďže sa pocity a vnímanie slovenskej populácie v čase neustále menia, aj tentokrát sa na popredných priečkach umiestnili zaujímavé mená. Medzi nimi sa objavujú nielen stálice influencerskej scény, ale aj nové atraktívne mená.

Prvú priečku v tretej vlne IPI obsadil profesionálny a obľúbený kondičný tréner Maroš Molnár, ktorého počet followerov na sociálnych sieťach sa počas pandémie znásobuje (nielen) vďaka tréningom, ktoré pre svojich fanúšikov pravidelne pripravuje spolu so svojou manželkou Zuzanou (viac si prečítate na našom blogu tu). Druhé, tretie a štvrté miesto patrí dámam, ktoré sú populárne ako na obrazovkách, tak aj v rádiách či na divadelných pódiách – Lujza Garajová Schrameková, Adela Banášová VinczeováPetra Polnišová. No a TOP 5 uzatvára pre zmenu influencer, cestovateľ a YouTuber Peter Popluhár, známy pod prezývkou „PPPíter“.

Nezabúdame však ani to, že pri finálnom výbere influencerov je potrebné brať do úvahy aj rôzne iné faktory, akými sú špecifické požiadavky klienta, spoľahlivosť influencera či dodržiavanie deadlinov, a i. Preto je dôležité obrátiť sa na skúsenú agentúru, ktorá vám toto všetko zabezpečí. Niektoré z našich úspešných influencerských či ambasádorských projektov si už teraz môžete prečítať v rámci sekcie Naše práce, príp. ak máte záujem o možnosť využitia IPI 3, neváhajte nás kontaktovať a my vám s radosťou pripravíme ponuku ušitú na mieru.

Autor:

Klaudia Šupáková

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
MediaCom Blog

Súvisiace články

Našli ste, čo ste hľadali?

Napíšte nám, s čím potrebujete pomôcť a získajte úvodnú konzultáciu zadarmo!